15 Haziran 2011 Çarşamba

İç Savaş

Şu an hüzünlü bir müzik duyuyor musunuz? Belki kendinizi kitaplarda arıyorsunuz. Gazetelere bakıp kara kara düşünüyorsunuz. Küfür ediyorsunuz, yoksa yalan mı söylüyorum? Her yandan sizi çağırıyorlar ve ne yapacağınızı bilmiyorsunuz, eminim ki bilmiyorsunuz. Umarım bunalmadınız, kendinizi hasta gibi hissetmiyorsunuz. Belki bu yaz derdinize deva olur. Gözlerinizdeki cılız ışıktan anladığım kadarıyla şu an umutlarınızdan konuşuyorum. Karanlık geliyorsa açın camları. Hava sıcak, temiz havaya olan muhtaçlığımızı kim inkar edebilir ki? Bir kadeh içki sıkıntınıza sadece bir iki saat mani olacak, bunu benim kadar iyi biliyorsunuz ve zaten böyle bir şeyi tecrübe etmişsinizdir. Çünkü hayatımızda sıkıntılar başroldedir, filmin kötü adamlarıdırlar, böylece kahramanı olduğumuz filmin bir konusu olur. Hayat böyledir, yüzünüzdeki bir sivilce gibidir, iğrençtir ve insanlar yüzünüze bakarken göz bebeklerinin arkasında bir tiksinme ibaresi görürsünüz, ama alışırsınız.

Bunlar hep neden oluyor biliyor musunuz? Ah, aptallığım için beni bağışlayın, elbette biliyorsunuz, aynada kendinize bakarkenki çıplaklığınız kadar bariz bir biçimde biliyorsunuz hem de. Oluyor, çünkü aşıksınız, çünkü kaybettiniz, çünkü anneniz sizden memnun değil, çünkü çok şey istiyorsunuz, çünkü tembelsiniz, çünkü umursamıyorsunuz, çünkü üzülmek evde, çalışma masanızın başına gelince aklınıza geliyor sadece, çünkü hayatı yirmi dört saate sığdıramıyorsunuz, uyumuyorsunuz bile doğru düzgün, sorumluluk duygunuzu on yaşında terk etmişsiniz, filmlerdeki gibi bir başarıya ulaşmaya gücünüz yok ve daha kötüsü olmadığına inanmışsınız, yarın sabah uyandığınızda aynı şeye devam edeceğinizi söylüyorsunuz kendinize ve boyun ve sırt ağrılarınız şu an sizin için her şeyden daha önemli.

Ağır konuştuysam özür dilerim. Derin bir nefes alalım. Siniriniz yatışınca söyleyin. Ben artık yavaş yavaş susayım, önemli bir işiniz var gibi geliyor bana ve adım gibi eminim yanılmıyorum. Bu akşam da yanınıza yakın dostlarınızı alın ve olan bitenin üstüne bir sünger çekin, bu akşam eski hatalarınızı yapmak için bir fırsatınız daha var. Ah, doğru ya, zaten öyle yapacaksınız. Hatta ne diyeceğim bakın, şu hayalini kurduğunuz yaz var ya, onu yıpranmış benliğinizi yıkamak için kullanın. Bu sonbahara zinde, güçlü ve kararlı girin. Tanrım, hala daha gevezelik ediyorum! Sizi daha faza tutmayayım. Görüşmek üzere, çünkü her ne kadar istemeseniz de görüşmek zorundayız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder