9 Ağustos 2014 Cumartesi

Delirin Lan

haydi bakalım yeni bir sefer yeni bir tufan yeni bir sözcükler öbeği dörtten evvel uyuyabilseydim bu yazıyı yazmıyor olacaktım normal bir insan olsaydım bu yazıyı yazmıyor olacaktım deliliğe yatkın bir zihnim olmasaydı bu yazıyı yazmıyor olacaktım her neyse neden korkar insanlar neden korkarlar mesela karanlıktan neden korkar ölümden neden korkar yalnızlıktan korku neden var tamam kabul var olsun bir işlevi var korku olmasın demiyorum korkuyla barışık bir insanım ama mantığa dayandırmaya çalışınca işte o zaman korku çok absürt çok lüzumsuz kalıyor misal yükseklik korkusu düşmekten korkarsın esasen hatta daha esasen ölmekten korkarsın hatta kendin aşağıya atlamaktan korkarsın kendinden korkarsın ve sana bir şey söyleyeyim yükseklik korkusu olan insan kendinden korkmakta haklısın ve yalnız değilsin ben de kendimi yüksekten atar mıyım diye düşünüyorum ve ben de korkuyorum çünkü kendine bir bahane bulamazsan kendini yüksekten atmaman için hiçbir sebep yok önünde benzer şekilde eşini dostunu ananı bacını veya onları da geç herhangi birini öldürmemen için de bir bahanen yoksa öldürmek senin için olası bir sebep artık gayet ihtimaller dahilinde o zaman neden öldürmeyeyim sorusu neden öldüreyim sorusundan daha güçlü çünkü insan sen de biliyorsun ki kötülüğe yenilmek kolay hayatında bir şekilde kötü de olmak istiyorsun hem iyiyi hem kötüyü istiyorsun en masum haliyle benim için en iyisi olsun da diğerleri umurumda değil diyorsun birine bir şeye kötü olmak istiyorsun çünkü genel gidişatta zaten iyisin sıradan bir gün içerisinde zaten birine tecavüz etmenin veya birini dolandırmanın gereği yok fitne sokmaya ihtiyacın yok ama içinde bir kötülük taşıyorsun ve onu bir şekilde dışarıya atman lazım nasıl olursa olsun çünkü yaradılışın bu bu kadarsın ama işte sen bunu kabullenemiyorsun insan sana göre sen hep iyisin sen hep haklısın ama değilsin be işte kardeşim değilsin bacım değilsin sayın insan sen doğanın çıkarttığı toplamsın sen ortalamasın sen orta noktasın yüksek sosyetenin şarap içerken ortasına koyulan peynir tabağı gibisin o da var bu da var biri sana delikanlısın derken da haklı orospu çocuğusun derken de haklı insan çünkü hayatın boyunca en az bir kişiye delikanlılık en az bir kişiye de orospu çocukluğu yapıyorsun insan hatta bazen ikisini birden aynı anda yapıyorsun işte böyle eciş bücüş bir sikime benzemez bir varlıksın insan tövbe yarabbi bir varlıksın insan neyse ne bileyim koşup koşup mermer bir iskeleden ta uzaya kadar bir solucan deliğinin içine balıklama atlamak istiyorum ha bu arada insan bu saatten sonra seni daha tınlamamayı düşünüyordum ama şunu da söyleyeyim gezegeninin dışında koca bir uzay var koskoca uzay ne sırlara vakıf ne engin ne muhteşem bir şey uzay lan uzay ama sen hala yarak kürek işlerle uğraşıyorsun insan çapın bu kadar çünkü neyse uzay diyorum uzay hakkında her şeyi geç alabildiğince cahil bak olaya yine de görselliği var uzayın muazzam bir görsellik o nebulalar o asteroid halkaları o galaksiler ohooo say say bitmiyor nasıl bir şeydir bu nasıl bir algı uyuşturucusudur belli değil cidden merak ediyorum ve cidden istiyorum bir şekilde uzaya çıkmayı çünkü insanı aşan bir şey uzay öyle bir tecrübenin nüfuz edeceği bir insan bir daha aynı olmaz olamaz olmasın da zaten bir de uzaydan dünyaya bakıp dünya hakkında yorum yapanlar var ya siktir et dünyayı iki dakika bak uzaydasın bambaşka şeyler hayatında bir daha vakıf olamayacağın olaylar durumlar varlıklar onlarla ilgilen dünya bildiğin dünya işte ama lafın kime ya kim duyacak da kim ciddiye alacak bunlar hep uykusuzluğun ürünü hep gece içinde ayakta olmanın sonucu aslında kırkıncı kere söylüyorum ama seviyorum geceyi fakat geldim yirmi yaşıma işlerim sorumluluklarım var onları halledebilmek için gündüz ayakta olmak gerekiyor ama zaten ben yattıktan hemen sonra şafak söküyor öyle olunca hiçbir manası kalmıyor günün hop gitti çöpe öyle olunca işler de tamamlanmıyor ve en nihayetinde zararlı çıkıyorum ne pis ne boktan bir döngü lan bu en azından geceleri beni rahatsız eden yok ben gece ve aklımın içindeki deliler ve müzik baş başa kalıyoruz ve bu anlarda huzur emniyet özgüven vizyon hepsi hepsi bende oluyor işte ihtiyaç duyduğum şey bu varsın uzak olsun insanlar bana varsın tekinsiz olayım varsın korku endişe rahatsızlık tiksinti nefret acıma uyandırayım insanlarda soğuk iyidir benim için uzak iyidir hatta bunlardan iyisi hakimiyet insan üstünde en mutlağından tamam işte bu ben bunu arıyorum benim izin verdiğim ölçüde düşünsün insanlar benim istediğim kadar yakın olsunlar bana ben ne dersem onu yapsınlar ben ne hissediyorsam ona göre hissetsinler benim düzenimde yaşasınlar işte bu kafamın içinde oluşan video klipte çıkmış bir yaşlıca gür sesli göbekli adam bir yamaca faşizim diye bağırıyor avaz avaza altında insanlar marş ederken tiranlık diye bağırıyor despotizm diye ve bu fikir beni rahatsız etmiyor bu benim en karanlık saatim bu benim kendime en mağlup olduğum anım ama aynı zamanda en berrak olduğum en ben en özgür en gerçek olduğum anım yalanım yok bu anda yakın ateşleri ve dans etsin en güzel kadınlar ve şarap testileri uçuşsun havada savaş boyaları ve dövmeler olsun insanların üstünde vahşetimizi inkar etmeyelim davullar davullar hadi gitarlar arplar flüter kemanlar piyanolar olmasa da olur vokal olmasa da olur ama davullar mutlaka olmalı çünkü dans davulla başlar ayakları oynatan davuldur ritim davuldur o yüzden çalsın davullar ve hep beraber delirelim zaten sağduyu akıl ve selamet bir tiyatro bir kandırmaca değil mi heheeeyyy işte böyle be şaşırdım ben çünkü senden ötürü sen de şaşırdın sen de sen de o da onlar da bu kadar ya şimdi söyle bana şaşırmış deli aptal cahil ve vurdumduymazken sen de gökyüzünde süzülür gibi hissetmiyor musun sen de gökyüzünde süzülür gibi hissetmiyor musun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder