3 Şubat 2016 Çarşamba

Tavsiyeler

Hepinize birkaç tavsiyem var. Sizinle beraber ben de bu tavsiyeleri uygulayacağım, hatta bir kısmını şimdiden uyguluyorum ve faydalarını da görüyorum. En azından kaçınız tavsiyelerimi dinlerse. Hazırsanız başlıyorum;

1) Aynanın karşısına geçin ve kendinizle konuşun. Kendinizle bir diyalog kurun. Kendinizden iki kişi çıkartın ve o iki kişiyi konuşturun. Bu arada izleyin kendinizi. Duygularınızı yaşamaya çalışın, yüzünüzde görün nefreti de, şevkati de, sevgiyi de, öfkeyi de, kederi de, keyfi de. Kendinizi tanımak için bir de bunu deneyin. Yüzünüzü, sözlerinizi, kimliğinizi öğrenin.

2) Önyargılarınızdan birini seçin ve ona karşı durmaya, onunla yüzleşmeye, önyargınızla bütünleşmeye çalışın. Önyargınızın öteki tarafı hakkında fikir sahibi olun, onu anlamaya çalışın. Tabii mazallah (!) ama belki önyargınızı kırarsınız bu yolda.

3) Kendinizi yorun. Nasıl yapacağınız size kalmış, ama çalıştırın kendinizi, yorulun. Yorgunluk eğer bir amaca hizmet ederse mutlaka ödülü olan bir şey.

4) Bir yabancıyla konuşun, mümkünse vakit geçirin. Bırakın o yabancı tanıdık olsun, hayatınızdaki yeni kişi olsun. Öğreneceklerinize şaşırırsınız. Hayatınızı bambaşka bir yöne sürükleyecek, emin olun.

5) Zaman denen şey tamamen olumlu durum ve olaylarla dolu değil, bunu hepimiz biliyoruz. Olumsuzlukları yaşayın; bundan kastım olumsuz bir olay veya durumda bu olumsuzluğa dikkat kesilin. Size kazandıracağı şeyler var o olumsuzluğun.

6) Ömrünüz boyunca daima tutarlı kalmayacaksınız. Bu gerçekten rahatsız da olmayın, bu gerçeği değiştirmeye de çalışmayın. Tutarsızlık insan doğasının bir parçası.

Biraz fazla ümit dolu ve iyimser oldu olağan metinlerimin aksine, kendim de şaşırdım kendime. Zaten şu aralar kendimi fazlasıyla şaşırtıyorum. Tahminen bu mentin çıkış noktası da yaşayageldiğim şu şaşkınlık. Eğer beni bir yerlerde yakalarsanız tavsiyelerime uydunuz mu, uyduysanız etkisi ne oldu söyleyin bana, bilmek isterim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder