6 Aralık 2020 Pazar

Fikirlerim Şiirler Olur

Ölümün bir yüzü olmalı
Varlıktan yokluğa geçerken
Öylesine zor bir anda
Seni her ne oraya taşıyorsa
Suratına bakabilecek kadar cesareti olmalı
O yüzden
Ölümün bir yüzü olmalı

----

Lacivert bir içki akıyor
Gümüşün içinden çıkıyor
Siyahın önünden geçe geçe
Lacivert bir içki akıyor
Mermere dökülüyor
Çünkü bazen
Olması gereken tek şey
Estetiktir
Bu yüzden güzel insanlara tapınır
Yüzlerce fotoğraf çeker
Ve tropikal adalara gitmeyi hayal ederiz
Çünkü bazen
Olması gereken tek şey
Estetiktir
Estetikle mutluluğu
İkame edilebilir sanırız

----

Uyanmak zorsa
Fazla bir dert değildir
Belki tembelsin
Belki yorgun
En kötü bunalımdasın
Şakası yok ama çözümü var

Uyumak zorsa
Biraz daha derttir
Belki gerginsin
Belki eylemsiz
Belki korkuların var
Belki de öfkelisin
Ama insan bedeni zamandan kudretli olmadığı için
Er geç yenilirsin

Hem uyumak hem uyanmak zorsa
En derdi odur
Kaç tane sıkıntın var kim bilir
Zamanın sana ördüğü kafes ne kadar dardır kim bilir
Yaşamak seni ne kadar dövüyor
Kim bilir

----

Kim olduğumu açıklayayım
Adım Ali, çalışıyorum
Saçmanın içinde biraz olsun düzen
Kaosun içinde biraz olsun huzur
Kötünün toprağında açan bir tutam çiçek için
Çalışıyorum

Ne olduğumu açıklayayım
Gencim, emek çağımdayım
Yoksulum ve yorgunum
Beni yiyorlar, kemiklerimi sıyırıyorlar
Posamı çöpe atacaklar

Ne olduğunu açıklayayım
Seksen üç milyonu taşıyan bir kamyon var
Kamyon şöförü on sekiz yıldır araba kullanıyor
Arkadan maşallah diye bağırıyorlar
Helal olsun diye bağırıyorlar
Ama on sekiz yılda makina olsa bozulur
Yolda bir yerde yokuştan aşağı direksiyonu kırdı şöför
Frene basmaya kalktıkça fren tutmuyor
Yolun sonu duvar
Seksen üç milyon
Duvara vurmaya gidiyor

----

Karar almak kolay ve zor
Eylemek geçmek kolay ve zor
Hayat almak kolay ve zor
Hayat vermek bana kolay ama kimimize zor
Ezmek kolay ve ezilmek kolay
Ama ezmemek zor
Bugünü yaşamak kimine kolay
Ama yarını görmek herkese zor
Hata yapmak çok kolay
Doğru yapmak bazen kolay
Hata düzeltmek çoğu zaman zor
Unutmak kolay
Hatırlamak daha zor
Kimine kendisi olmak bile zor
Pes etmek en kolay
İnat etmek en zor

----

Ara sıra uzaklaşmak geliyor içimden
Oturduğum yerden ayrılmak aranızdan
Durduğum yerden görülmemek ve görmemek
Bazen geçiyor fırsat elime
Ve bazen kullanabiliyorum bu fırsatları
Bir uyuyup uyanma süresi kadar
Biraz gidip biraz geliyorum
Sonrasında aynı günler aynı işler
Haydi geçmiş olsun

----

Bazen manyak olmayı hak ediyoruz

----

Hayatta aradığımız insanlar
Yanlızlık ve beraberliğin aynı anda ve aynı biçimde
Anlamını kaybettiği insanlar olmalı
Ben buna inanıyorum

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder